Delftsblauwe tegeltjes
Per workshop
Bel (0229) 213962 of mail naar onderwijs@blauweschuit.nl.
Of neem direct contact op met de aanbieder.
Omschrijving
Delftsblauwe tegeltjes
Hoe maak je een serie, qua onderwerp, ornamentatie en stijl? Na een kort onderzoek naar de geschiedenis van de Delftsblauwe tegeltjes gaan de leerlingen hun eigen serie ontwerpen van 4 tegels aan de hand van een simpele druktechniek. Het onderwerp is eigentijds en/of persoonlijk.
Bel (0229) 213962 of mail naar onderwijs@blauweschuit.nl
Of neem direct contact op met de aanbieder.
Aanbieder
Ammarie Visser is afgestudeerd aan de Amsterdamse Hogeschool voor de Kunsten (AHK) als docent beeldende vorming. Als zelfstandig kunstenaar ben ik verbonden aan de kunstenaarsvereniging KVH&O de Boterhal. Woonachtig in de omgeving van Hoorn maar met een atelierwoning in Zuidlaren (Drenthe).Mijn voorkeur gaat uit naar organische en onderzoekende werkvormen, veelal gekoppeld aan een ambachtelijke techniek.
Ammarie Visser
06-18156180
ammarie@ietsjerood.nl
www.ietsjerood.nl
Gerelateerd aanbod

Kunstbeschouwing & verwerkingsles
te laten kijken naar beeldende kunst. Een van de kunstdocenten bespreekt met de groep de tentoonstelling van dat moment. Er is veel ruimte voor inbreng van de leerlingen. Vervolgens wordt er op de zolder van de Boterhal een verwerkingsopdracht gedaan die de aansluit bij de tentoonstelling. De opdracht kan over een bepaald onderwerp gaan of …

Test! Doet die microfoon het?
In een laagdrempelige workshop maken de deelnemers op speelse wijze kennis met de handigste / eenvoudigste systemen op het gebied van de geluidsversterking. Ook houding, microfoontechniek en podiumgebruik komen aan de orde.

Bezoek Oorlogsmuseum met interactief lesprogramma
Speciaal voor leerlingen van het V(S)O heeft het Oorlogsmuseum Medemblik een educatief lesprogramma ontwikkeld. De klas rouleert, opgesplitst in 5 groepjes, door 5 missies die zij met hun team moeten voltooien. Het is een soort Escaperoom-concept. Het lesprogramma bevat de leerdoelen: burgerschapsvorming, geschiedenis, maatschappijleer en CKV.