Stencil in vredesnaam!
Per workshop
Bel (0229) 213962 of mail naar onderwijs@blauweschuit.nl.
Of neem direct contact op met de aanbieder.
Omschrijving
Stencil in vredesnaam!
Hoe maak je een krantje als de stroom is uitgevallen, zonder internet, zonder telefoon? De groep is verdeeld in vier redacties. Na een persconferentie maken de leerlingen hun verslag, met typemachines en de stencilmachine. De docent zingt over 1940-45 en geeft zijn drukles met muziek…
Bel (0229) 213962 of mail naar onderwijs@blauweschuit.nl
Of neem direct contact op met de aanbieder.
Aanbieder
Als muzikant is Bert van Baar autodidact, hij leerde zichzelf zo’n 20 instrumenten te bespelen. Als docent staat hij dicht bij kinderen die net als hij altijd nieuwsgierig zijn naar nieuwe muziek en nieuwe instrumenten. Bert van Baar is troubadour van beroep sinds 1995 en verzorgt daarnaast educatieve programma’s voor scholen en musea. Vanuit zijn eigen praktijk maakt hij de leerlingen vertrouwd met de kracht en de lol van muziek en zang.
Bert van Baar
Kievitslaan 3
1873 JG Groet
072-5094565 of 06-13182945
b.vanbaar@quicknet.nl
Gerelateerd aanbod

DigiLAB Coach Certificering
Hoe zet je nieuwe technologie in tijdens de les? Robots, programmeren, 3D-printen, virtual reality, stop-motion… het onderwijs krijgt er steeds meer mee te maken. Tijdens de DigiLAB Coach Certificering ontdek je in vier bijeenkomsten hoe eenvoudig en ontzettend leuk het is om de koppeling tussen deze vormen van techniek en het curriculum te maken.

Wie was W.J. Hofdijk?
Een kennismaking met een groot geleerde van Noordhollandse bodem: W.J. Hofdijk (1816-1888). Hij schreef balladen over historische gebeurtenissen in onze provincie. Bij voorbeeld over de inval der Westfriezen in 1168. Een bizar lang lied…. geschiedenis, aardrijkskunde, taal, zang, in één onvergetelijk lesuur!

Workshop Controle met Theater
In de Workshop Controle met Theater ontdekken we: zelfontplooiing, zelfkennis, mensenkennis, grenzen aangeven, problemen op een creatieve manier bekijken en oplossen, leren vertellen voor een groep, lichaamshouding leren kennen en aanpassen. Door middel van een interactieve gespreksvorm met theatermiddelen leren de leerlingen zichzelf kennen en het gedrag van de ander.